Mert a pasztafarianizmus észszerű, és nem magánügy!

A Repülő Spagettiszörny Egyháza - pasztafariánus a

Nem értik a kérdést?

2021. október 02. - Pasztafariánus

nevtelen.pngSzeptember 29-én Hodász András és Nagy Gergely válaszolt kérdésekre a Papifrankó nevű YouTube-csatornán. 
Mivel érdekelt a véleményük pasztafarianizmusról, ezért az alábbi kérdést tettem fel nekik (a videó megtekintéséhez klikk a képre):

Miért nem a Repülő Spagettiszörnyben hisztek a Szentháromság helyett? Ha válaszoltok, akkor próbáljátok meg kerülni a körkörös érvelést. Köszönöm.

Úgy tűnik, hogy nem értették a kérdést, vagy úgy tettek, mint ha nem értenék. Az alábbiakban a válasznak szánt mondataikra reagálok.

Hodász András: Azért nem, mert Repülő Spagettiszörny nem létezik.

Szerintem a kérdésben a "hinni" azt jelenti, hogy "létezőnek tekinteni", ezért Hodász András csak átfogalmazta a kérdést, és megismételte kijelentő módban. Érdekelne, hogy ha valakit megkérdezne arról, hogy miért nem hisz a Szentháromságban, akkor elfogadható válasznak tartaná-e, hogy akit kérdezett, azért nem hisz a Szentháromságban, mert a Szentháromság nem létezik. Kétlem.

Nagy Gergely: A Repülő Spagettiszörny az egy paródiavallás, tehát akik kitalálták, azok sem gondolták komolyan azt, hogy létezik Repülő Spagettiszörny, tehát már csak ezért sem kéne, hogy elfogadjam a létét.

Elsőre ez elfogadható válasznak tűnik, de miért zárjuk ki a tévedés lehetőségét? Nem tréfálhatta meg a Repülő Spagettiszörny Szent Pált és Bobby Henderson prófétánkat is úgy, hogy Szent Pálnak Jézusként jelent meg, Bobby Hendersonnak pedig egy vicces gondolatként? Szerintem nem zárhatjuk ki, hogy ez történt, így továbbra sincs okunk arra, hogy valószínűbbnek gondoljuk azt, hogy a Szentháromság létezik, de a Repülő Spagettiszörny nem.

Nagy Gergely: Másrészt pedig, amit a Repülő Spagettiszörny mellett ilyen nagyon hevesen kardoskodók szoktak csinálni, az tulajdonképpen nem más, mint kicserélnek egy szót egy másikra. Tehát van egy istenérv és mondjuk annak a konklúziója az, hogy létezik egy mindentudó, mindenható, tökéletesen jó Isten, akkor tulajdonképpen annyit csinálnak, hogy az Isten szót kicserélik egy másik szóra, tehát egy fogalmi változtatást tesznek, viszont a fogalom mögött ugyanazok a tulajdonságok húzódnak meg.

Nagy Gergely téved. A Szentháromság és a Repülő Spagettiszörny rendelkeznek egymástól eltérő tulajdonságokkal, ezért a két fogalom mögött nem ugyanazok a tulajdonságok húzódnak meg

Tehát mivel itt nem történik más..., ennyi erővel mondhatnám azt, hogy telefon, de a telefon alatt azt értem, hogy egy testetlen, mindenható, mindentudó, tökéletesen jó lény, akit mi Istennek nevezünk, hát akkor hívja ő Repülő Spagettiszörnynek, de ha azt gondolja, hogy azt komolyan kell venni, akkor azt is kell gondolnia, hogy komolyan kell venni a mi Istenünket is, viszont mivel semmi mást nem csinálnak, csak egy szót cserélnek ki, ezért nincs miért… felejteni ezt a distinkciót, hogy vagy-vagy.

A kérdés az, hogy ha létezik testetlen, mindenható, mindentudó, tökéletesen jó lény, akkor Gergely és András miért hisz abban, hogy ez a lény a Szentháromsággal azonos, nem pedig a Repülő Spagettiszörnnyel. Gergely részletesebben kifejtette a kérdést, de nem adott választ.

Hodász András: Isten, mint fogalom azt jelenti, hogy örökkévaló, mindenható, tehát időn felül létezik, téren felül létezik, tehát nem térben és időben fizikálisan megragadható módon létezik, tehát mondjuk nincsen olyan távcső, amivel lehet látni…Istent nem lehet látni, mert nem a fizikai valóságban létezik. A Repülő Spagettiszörny pedig definíció szerint a fizikai valóságban létezik. Tehát ezért értelmetlen igazából a kérdés.

Szerintem hihetőbb az, hogy a világegyetem létrehozója és fenntartója egy fizikai valóságban létező lény, mert ilyen lények léteznek, viszont kétséges, hogy lehetséges-e a fizikai valóságon kívül létezni.
Hagyjuk ezt figyelmen kívül. Miért értelmetlen a kérdés? Nem derült ki.

Nagyobb baj, hogy Hodász Andrásnak fogalma sincs arról, hogy mi a Repülő Spagettiszörny definíciója. Mivel nem tudjuk, hogy lehetséges-e a fizikai valóságon kívül létezni, ezért erről nem állítunk semmit.
A Repülő spagettiszörny definíciója mindössze ennyi:

Hitünk szerint a Repülő Spagettiszörny a világmindenség mindenható, láthatatlan, és minden más módon érzékelhetetlen teremtője. Egyikünk sem tudja, hogy mióta, és miért létezik, ezért hisszük, hogy létezése öröktől fogva tart. 

Még nagyobb baj, hogy Hodász András a saját nézetei ellen érvel, ugyanis ha elfogadjuk, hogy az univerzum létrehozója és fenntartója nem létezhet a fizikai világban, akkor a Szentháromság nem lehet az univerzum létrehozója és fenntartója. Erről a problémáról részletesebben ebben a bejegyzésben írtam.

Nos, nem derült ki, hogy Hodász András és Nagy Gergely miért tartja valószínűbbnek, hogy az univerzum létrehozója és fenntartója (ha létezik) a Szentháromsággal azonos, nem pedig a Repülő Spagettiszörnnyel.

Mi pasztafariánusok, továbbra is állíthatjuk azt, hogy a pasztafarianizmus pontosan annyira igazi vallás, mint az összes többi, és az, hogy néhányan paródiának tartják, nem változtat azon a tényen, hogy nincs olyan szempont, amely miatt vallásunk kevésbé volna komolyan vehető, mint bármelyik másik.
Ha úgy tartja a kedved, csatlakozz Egyházunkhoz!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pasztafarianizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr4116705226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása