Az aspagettiszörnyisták időnként azzal érvelnek, hogy a Repülő Spagettiszörny azért nem lehet az Univerzum létrehozója, mert spagettiből, húsgolyóból és paradicsomszószból áll, tehát Ő egy fizikai létező. Így érvel például dr. Szalai Mikós filozófus ebben a videóban, valamint William Lane Craig aspagettiszörnyista apologéta is ebben a videóban. Nevezzük ezt az érvet a Repülő Spagettiszörny fizikai létezéséből vett aspagettiszörnyista érvnek.
Az érv igen problematikus, és ha elfogadjuk, az végzetes hatást gyakorol a keresztények világnézetére. Vizsgáljuk meg a problémát közelebbről.
Az első kérdés az érvvel kapcsolatosan a következő: Fizikai létező-e a Repülő Spagettiszörny?
1. A Repülő Spagettiszörny nem (csak) fizikai valóság!
Ő több annál. Ő egy tértől-időtől független, anyagtalan és személyes lény (feltéve, hogy ez a kifejezés értelmes), aki képes arra, hogy az arra érdemesek számára olyan formában jelenjen meg, amilyenben csak akar, de valamiért Repülő Spagettiszörnyként szeret megmutatkozni.
"Hitünk szerint a Repülő Spagettiszörny a világmindenség mindenható, láthatatlan, és minden más módon érzékelhetetlen teremtője. Egyikünk sem tudja, hogy mióta, és miért létezik, ezért hisszük, hogy létezése öröktől fogva tart."
Azonban felmerül egy újabb, nyugtalanító kérdés:
2. Lehetséges-e az, hogy egy tértől-időtől független, anyagtalan és személyes lény létezzen fizikailag is?
Ha a kérdésre igennel válaszolunk, akkor nincs gond. Mivel Ő mindenható, ezért ha úgy tartja a kedve, hogy egyszerre legyen fizikailag létező is meg nem is, akkor Ő egyszerűen így tesz.
Az aspagettiszörnyisták azonban megfogalmazhatnak egy újabb érvet, amely szerint logikai képtelenség az, hogy valami egyszerre létezzen a térben és az időben és ezektől függetlenül is.
Amennyiben elfogadjuk az érvet, akkor el kell ismernünk, hogy a Repülő Spagettiszörny nem létezik fizikailag, és az Univerzum tértől-időtől független, anyagtalan és személyes teremtője csak a képzeletünkben mutatkozik meg Repülő Spagettiszörnyként.
Azonban az aspagettiszörnyisták ezzel nem cáfolták meg az Ő létezését, viszont az érvelésük végzetes következménnyel jár a kereszténységre nézve:
3. A Szentháromság nem lehet az Univerzum tértől-időtől független, anyagtalan és személyes teremtője.
A kereszténység szerint Jézus Krisztus fizikailag létező ember volt, tehát a térben és az időben létezett, de mivel az élete alatt is azonos volt Istennel, ezért a tértől-időtől független, anyagtalan és személyes lény is volt egyben.
Ezen kívül a katolikusok szerint létezik az Oltáriszentség, azaz egy darab ostya, amely a misén Jézus testévé, azaz Istenné lényegül, tehát egy fizikailag létező tárgy egyben a tértől és az időtől függetlenül is létezik.
Ha a keresztények elfogadják az aspagettiszörnyisták érvét, amely szerint logikai képtelenség az, hogy valami egyszerre létezzen a tértől és az időtől függően és függetlenül, akkor el kell ismerniük, hogy Jézus nem lehetett Isten, az Oltáriszentség tévedés, és a Szentháromság nem lehet az Univerzum teremtője.
Két út áll a keresztény aspagettiszörnyisták előtt: vagy elvetik a Repülő Spagettiszörny fizikai létezéséből vett aspagettiszörnyista érvet, vagy pedig elismerik, hogy a kereszténység téves.
A pasztafarianizmus pontosan annyira igazi vallás, mint az összes többi. Az, hogy néhányan paródiának tartják, nem változtat azon a tényen, hogy nincs olyan szempont, amely miatt vallásunk kevésbé volna komolyan vehető, mint bármelyik másik. Pont ez a lényeg. Ha úgy tartja a kedved, csatlakozz Egyházunkhoz!