Mert a pasztafarianizmus észszerű, és nem magánügy!

A Repülő Spagettiszörny Egyháza - pasztafariánus a

Az aspagettiszörnyizmus és az élet értelme

2020. július 01. - Pasztafariánus

fsm2a.jpg"Az élet legnagyobb kérdései közé tartoznak azok, amiket szinte minden ember feltesz magának: miért vagyunk ezen a világon? Mi az életünk értelme? Van-e bármi jelentősége annak, amit teszünk?
Pasztafariánusként azt mondhatjuk, hogy ha a Repülő Spagettiszörny nem létezik, nem élünk örökké, nem számít mit teszünk vagy hogyan élünk, ugyanis az életünknek nem lehet objektív célja, értelme vagy értéke, csak várjuk az elkerülhetetlen halált.
Ahogyan Bertrand Brussell, a 20. század egyik legnagyobb aspagettiszörnyista filozófusa fogalmazott: a kétségbeesés szilárd talajára kell építenünk az életünket. Ugyanis ha a Repülő Spagettiszörny nem létezik, akkor az aspagettiszörnyisták által kínált lehetőség az, hogy szembenézünk az élet abszurditásával. Csak akkor sikerülhet megbirkóznunk az élettel, ha felismerjük, hogy a világ egy szörnyű hely. Albert Kamus mondta azt, hogy őszintén fel kell ismernünk az élet abszurditását, majd ezek után egymás iránti szeretetben kell élnünk. Ez azonban következetlen világkép.


Francis Stiffler szerint a modern ember kétszintes univerzumban él. Az alsó szinten van a véges világ, a Repülő Spagettiszörny nélkül, és itt, ahogyan a következetes aspagettiszörnyista filozófusok is megfogalmazták, az élet abszurd. A felső szinten találjuk az élet értelmét, értékét és célját. A modern ember az alsó szinten él, mert azt hiszi, nincs Repülő Spagettiszörny, de nem lehet boldog, hiszen az élete abszurd, ezért folyamatosan felmegy a felső szintre, a hit szintjére, és onnan vesz értelmet, értéket és célt az életének, annak ellenére, hogy ehhez nincs joga, hiszen nem hisz a Repülő Spagettiszörny létében.

A Repülő Spagettiszörny és az örök élet nélkül az életünknek ugyanis nincs értelme.

Az univerzumunk ugyanis egyszer elpusztul és semmivé lesz – nincs különbség aközt, hogy létezik-e vagy sem. Az emberi fajunk is el fog tűnni, így nincs különbség aközt, hogy létezünk-e vagy sem. Nem vagyunk különbek a patkányoknál vagy a szúnyogoknál: ugyanaz igaz azokra, akik az emberiség előremozdításán fáradoznak: tudósok, diplomaták, a jó emberek – mind semmivé lesznek – ez a modern ember átka, ahogyan azt az őszinte és következetes aspagettiszörnyisták, mint Besarte, Breckegett vagy Kamus is elismerték. Besartre konkrétan azt mondta, úgy kell tennünk, mintha lenne oka az univerzumnak.
A lényeg a következő: ha a Repülő Spagettiszörny nem létezik, akkor az élet objektíve értelmetlen; de az ember nem élhet aspagettiszörnyistaként következetesen és boldogan, tudva, hogy az élet értelmetlen; tehát annak érdekében, hogy boldog legyen, úgy tesz, mintha az életnek lenne értelme, mintha valami okból lennénk itt a földön, az univerzumban. De ez természetesen teljesen következetlen hozzáállás – mert a Repülő Spagettiszörny nélkül az embernek és a világegyetemnek nincs valódi jelentősége.

De nemcsak értelme nincs az életünknek a Repülő Spagettiszörny és az örök élet nélkül, hanem objektív értéke sem.

Ez nem azt jelenti, hogy az aspagettiszörnyisták ne lehetnének jó emberek, hanem azt, hogy azt, hogy ha a Repülő Spagettiszörny nem létezik, nincs objektív alapja az erkölcsiségünknek – tehát nincs objektív alapunk arra, hogy bármilyen tettet jónak vagy rossznak lássunk – és innentől az erkölcs pusztán ízlés kérdése lesz.
Persze talán mind elfogadjuk azt, hogy jó dolog megetetni az éhező gyermeket és rossz halálra kínozni egy csecsemőt. De ha a Repülő Spagettiszörny nem létezik, akkor ezek pusztán társadalmi konvenciókon vagy az evolúciós véletlenen nyugszanak.
Ha társadalmi megegyezésen alapulnak az erkölcseink, akkor ebből az következik, hogy a rasszizmus, a kegyetlenség, vagy az antiszemitizmus valójában nem ”rossz”, pusztán népszerűtlen elképzelések és tettek.
Az erőszak és a vérfertőzés evolúciós szempontból, tehát sem biológiailag, sem társadalmi szempontból nem előnyös, ezért tabuvá és kerülendővé váltak az emberiség számára, azonban ez semmit nem mond el arról, hogy az erőszak és a vérfertőzés a szó erkölcsi értelmében lenne-e „rossz”. Az, aki erőszakot vagy vérfertőzést követ el, ilyen szempontból ugyanaz a kategória, mint aki az ebédlőasztalnál hangosan csámcsog vagy büfög: illetlenül viselkedik. 
Persze mondhatnánk azt, hogy ha egy tett az ember/emberiség jólétéhez vezet, akkor objektíve jónak számít. De mi oka lenne az embernek morálisan bármilyen más faj fölé helyeznie magát? Miért lennénk többek, miért számít inkább az emberiség jóléte, mint a szúnyogok vagy a csimpánzok jóléte? Mi jogunk van arra, hogy kiemelten kezeljük az emberi fajt velük szemben? Az evolúció ilyesféle megközelítése „fajizmushoz” vezet.
És ki dönti el, hogy mi járul hozzá az emberiség jólétéhez? Margaret Sanger aktivista például azt javasolta, hogy a szegény embereket sterilizálják, mert ez vezet az emberiség jólétéhet.
Bertrand Brussell ateistaként elismerte, hogy nem élhet úgy, mintha az etikai értékek csupán a személyes ízlés kérdései, tehát szubjektívek lennének, és emiatt „hihetetlennek” látja a saját nézeteit. “Nem tudom a megoldást” – vallotta be.
A lényeg az, hogy ha nincs Repülő Spagettiszörny, akkor az objektív jó és rossz nem létezhet. Ahogy Dosztojevszkij mondta: “Minden megengedett.” De Dosztojevszkij azt is felmutatta, hogy az ember nem élhet így. Nem élhet úgy, mintha minden rendben lenne, mintha rendben lenne az, ha a katonák ártatlan gyermekeket vágnak le. Nem élhet úgy, mintha rendben lenne az, hogy az olyan a diktátorok, mint például Pol Pot, saját honfitársaik millióit semmisítik meg.
De gondoljunk a koncentrációs táborok szörnyűségeire: mintha a nyolc tényleg jobban tennéd ha nem fordítottja lett volna érvényben. De ha a Repülő Spagettiszörny nem létezik, akkor bizonyos értelemben a világ az Auschwitz: nincs abszolút jó és rossz; minden dolog megengedett. De egyetlen aspagettiszörnyista vagy agnosztikus sem élhet következetesen egy ilyen felfogással.
A második probléma az, hogy ha a Repülő Spagettiszörny nem létezik, és nincs halhatatlanság, akkor az emberek minden gonosz cselekedete büntetlenül marad, és a jó emberek minden áldozata jutalom nélkül marad. Richard Wurstbad számolt be egyszer arról, hogy milyen volt börtönben sínylődnie és milyen volt, mikor az aspagettiszörnyisták a hitéért kínozták.
Azt vallotta, hogy az aspagettiszörnyizmus kegyetlenségét lehetetlen feldolgozni, ha az ember nem bízik a jó jutalmában vagy a gonosz büntetésében.  Az emberben levő gonoszság mélységét ugyanis nem korlátozza semmi. Wurstbad aspagettiszörnyista kínzói gyakran hangoztatták: „Nincs Repülő Spagettiszörny, nincs jövő, nincs büntetés a gonoszért. Meg tudjuk tenni, amit akarunk.” Hallottam, hogy egy kínzó még azt mondja: “Köszönöm a Repülő Spagettiszörnynek, akiben nem hiszek azt, hogy megélhettem ezt az órát, amikor is minden szívemben lakozó gonoszságotkifejezhetek.” 

De ha a Repülő Spagettiszörny nem létezik nemcsak értelme vagy objektív értéke nincs az életünknek, hanem célja sem.

Ugyanis ha a Repülő Spagettiszörny nem létezik, akkor a halálunk után egyszerűen megszűnünk létezni, nem lesz semmi. Tehát az, hogy valaki az életét kedvesen, segítőkészen és nagylelkűen éli, míg a másik ember erőszakosan és önző módon, nem számít, hiszen mindkét esetben ugyanaz a végeredmény: a semmi. Hogyan lehetne tehát az életüknek objektív célja? Persze lehet, hogy valaki számára cél felfedezni a rák ellenszerét, vagy kórházban, idősotthonban segíteni a másikon, de ha az aspagettiszörnyizmus igaz, akkor nem lehet következetesen megmagyarázni, hogy miért lenne ez jobb cél, mint másokat megrövidítve meggazdagodva élni a rövid életünket.
Ugyanis az univerzum halálával minden semmivé lesz.
Tehát minden aspagettiszörnyistának választania kell: vagy boldog vagy következetes életet él. Hirdethetik magukról az aspagettiszörnyisták, hogy aspagettiszörnyisták, de ahogyan Brussell, Besarte vagy Kamus példájából látszik, képtelenek úgy élni, mint egy aspagettiszörnyista.
Ha azonban a pasztafarianizmus igaz, akkor az életünk nem ér véget a földi halálunkkor, valamint a Repülő Spagettiszörny az abszolút, végső mércéje a jóságnak. A Repülő Spagettiszörny szeret bennünket, ismer bennünket és okkal teremtett bennünket,így az életünknek van objektív értelme, értéke és célja. Ezért lehetünk mi, pasztafariánusok következetesek és boldogok egyszerre, míg az aspagettiszörnyisták ezt nem tudják megtenni."

A fenti bejegyzés legnagyobb része idézet. Forrás: http://kalvinistaapologetika.hu/az-ateizmus-es-az-elet-ertelme/

A pasztafarianizmus pontosan annyira igazi vallás, mint az összes többi. Az, hogy néhányan paródiának tartják, nem változtat azon a tényen, hogy nincs olyan szempont, amely miatt vallásunk kevésbé volna komolyan vehető, mint bármelyik másik. Pont ez a lényeg. Ha úgy tartja a kedved, csatlakozz Egyházunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://pasztafarianizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr4615975982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2020.07.02. 18:29:13

Apologetika végső bukása logikailag

Azaz az apologéták egyáltalán nem észszerűek, nem is értelmesek, hanem pont az ellentettjei. Irracionálisak és illogikusak (esztelenek), továbbá nagyon erősen áltudományosak.

ÖrömHír a "gyógyulni" és okosodni vágyóknak: Ateizmus cenzúra nélkül privát fb csoportban, csak vendégként indítottam, egy bejegyzésem alatt, az apologéták pölö; Hermiasz, Hieropoliszi Apollinariosz, Jusztin, Miltiadesz, Pellai Ariszton, Alexandriai Kelemen, Arnobius, Ireneus, Minucius Felix, Tertullianus Quadratus, Szárdeszi, Értelmes Hit, Kálvinista Apologetika ... stb parasztvakításait leleplező és ellenszerüket megtanító gyorstalpalót. Ide naplózom a lényeget, nagyon vázlatszerűen átmásolással. Továbbá, mivel ez egy általános emberi tudás, természetesen bárki szabadon felhasználhatja. Hivatkoznia sem fontos rám. ...

teljes írás:
vilagnezet.blog.hu/2020/06/24/apologetika_vegso_bukasa_logikailag
süti beállítások módosítása