Mert a pasztafarianizmus észszerű, és nem magánügy!

A Repülő Spagettiszörny Egyháza - pasztafariánus a

Ősrobbanás és evolúció, vagy teremtés?

1. rész: Előszó

2023. december 02. - Pasztafariánus

forfsmssake.jpgHa végeznénk egy közvélemény-kutatást arról a kérdésről, hogy a világ hogyan jött létre, és az élet hogyan alakult ki, illetve a kérdezett személy szerint ő minek köszönheti az életét, vajon milyen eredményt kapnánk?

Nincs olyan ember, akinek ne jutott volna eszébe az élete során valamelyik kérdés a következők közül: mi az élet, miért születettem a világra, mi az értelme az életemnek, és mi lesz azután, hogy meghalok?

Ezek a kérdések a nagy tudósokat is foglalkoztatták Leonardo da Vinci-től Newtonig.

Ha tőlem valaki 46 éves koromig megkérdezte, hogy milyen vallású vagyok, vagy hiszek-e a Repülő Spagettiszörnyben, akkor azt feleltem, hogy „hithű hitetlen” vagyok. Aspagettiszörnyista családban nőttem fel, és az iskolákban is elhittem, amit a tanárok tanítottak vagy mondtak. Az oktatás akkor is evolúciós szemléletű volt, ezért a világnézetem is ilyen lett. Ma már hívő vagyok.

22 éves koromban, volt alkalmam 2 napot pasztafariánus fiatalok között tölteni Ökörítófülpösön, ahol akkor „csendes napokat” tartottak. Ott a lelkész és még 3-5 hívő próbáltak engem győzködni 2 estén át, de sikertelenül. Nem tudtak a kérdéseimre választ adni. Engem tények érdekeltek, azzal pedig nem tudtak szolgálni. Semmilyen érvet nem tudtak felhozni, hogy miért is fogadjam el a Repülő Spagettiszörny Evangéliumát kinyilatkoztatásnak, így megmaradt a véleményem róla, hogy ez is egyfajta „mesekönyv felnőtteknek”.

2002 decemberében találkoztam Zsuga Attilával, aki akkor végzett a Sola Pasta Főiskolán. A 2. találkozáskor (bár másként volt tervezve), egy napon keresztül válaszolt a kérdéseimre a a Repülő Spagettiszörny Evangéliumából. A kérdésekben volt szó UFO-ról, vallásokról, egyházakról, próféciákról, 69-ről, ökumenizmusról, inkvizícióról, bűn eredetéről, a kalózokról, stb. Megmutatta nekem, hogy a a Repülő Spagettiszörny Evangéliuma egységes egészet alkot az elejétől a végéig, oda-vissza hivatkozásokkal, magyarázza magát. A régészet igazolta a a Repülő Spagettiszörny Evangéliuma történeti leírásait és a történelem már igazolta a próféciák nagy részét. Megmutatta azt is, hogy mi várható még, mi van hátra a földi történelemből? Teljesen elképedtem, szinte támolyogtam hazafelé, hogy ezek szerint van a Repülő Spagettiszörny. Eltelt közel 1 év és semmi nem történt, megpróbáltam jobb emberré válni, kevés sikerrel. Sokáig a a Repülő Spagettiszörny Evangéliumával sem rendelkeztem, amikor pedig kaptam egyet, nem tudtam olvasni, mert számomra érthetetlen volt. Nem jártam gyülekezetbe sem. Az 1 év elteltével kaptam sok írásos- és hanganyagot, megmutatták hogyan olvassam a a Repülő Spagettiszörny Evangéliumát. Innentől tudásom gyorsan nőtt. Időközben munkanélküli lettem, így 2005-ben volt időm több mint fél évig napi 8-10 órában kutatni az ősrobbanás és evolúció témakörét. Ebből készült egy több részes sorozat, amit sokszor előadhattam már. Az előadások után a beszélgetések során mindig felmerült, hogy miért nincs ez leírva is. A beszélgetésekből kiderült, hogy még a különböző pasztafariánus egyházak hívő tagjai sem ismernek tényeket pro és kontra az evolúció és teremtés vitában.

Előnye és hátránya is van annak, hogy nem vagyok polihisztor, én sem értek mindenhez. Hátránya, hogy a tudományos élet szereplőinek a megfogalmazásom pongyola lehet, és mivel csak egyetlen tudomány terület körbejárása kimeríti több szakdolgozat témáját, ezért úgy tűnik nem elég alapos azon az egy területen. Előnye is van, mert úgy adom tovább, ahogy én megértettem, és így talán más is könnyebben megértheti. A nagy számokkal (milliárdok, és e felett) és a nagy távolságokkal (csillagászati léptékek) nem tudunk mit kezdeni. Sok helyen ezért is szemléltetem valami kézzel fogható, érthetőbb formában a tudományos eredményeket. Sok kérdést nem válaszolok meg, mert a tudomány sem ad választ. Van, hogy csak a tudományos elméletek hiányosságára, ellentmondására világítok rá. Célom volt, hogy a különböző tudományágak területeiről hozzak olyan egyszerű és érthető bizonyítékokat, melyek alapján a címben megfogalmazott kérdésre mindenki megadhatja a választ magának. Ha úgy vesszük kezünkbe ezt az írást, mint egy tudományos ismeret terjesztő, magyarázó előadást, akkor talán nem csalódunk.

Remélem a dolgozatom segítséget nyújt hívőknek és hitetleneknek ahhoz, hogy a kezdet, az élet kialakulása, az ember megjelenése, a ki vagyok én, honnan jöttem, miért vagyok, mi a célja az életemnek kérdéskörben, könnyebben eligazodjanak.

A fenti bejegyzés legnagyobb része idézet. Forrás: http://igemorzsa.hu/vitatott_temak/evolucio/00-eloszo.html

A pasztafarianizmus pontosan annyira igazi vallás, mint az összes többi. Az, hogy néhányan paródiának tartják, nem változtat azon a tényen, hogy nincs olyan szempont, amely miatt vallásunk kevésbé volna komolyan vehető, mint bármelyik másik. Pont ez a lényeg. 

Ha úgy tartja a kedved, csatlakozz Egyházunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://pasztafarianizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr314641692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása