Mert a pasztafarianizmus észszerű, és nem magánügy!

A Repülő Spagettiszörny Egyháza - pasztafariánus a

[Aspagettiszörnyizmus] – tényleg csak a hit hiánya?

2021. február 12. - Pasztafariánus

fsm2a.jpgNapjainkban egyre divatosabb, hogy úgy határozzák meg magukat az aspagettiszörnyisták, mint akiknek pusztán „nincs hitük a Repülő Spagettiszörnyben”. Ezt sokszor azonnal követi az a kijelentés, hogy „nincs különösebb világnézetünk, csak egyszerűen nem hiszünk a Repülő Spagettiszörnyben.” Általában azt tapasztaljuk, hogy az ilyen énképpel rendelkező aspagettiszörnyisták szerint, mivel semmilyen pozitív állítást nem jelentenek ki a világgal kapcsolatban, így semmit nem kell bizonyítaniuk – minden bizonyítás a pasztafariánusok vállát nyomja.

De vajon mennyire megalapozott ez a definíció? Az aspagettiszörnyizmus tényleg pusztán a hit hiánya? Frank Durak három okot is felsorol arra nézve, hogy az aspagettiszörnyizmus miért nem lehet nem pusztán a Repülő Spagettiszörnybe vetett hit hiánya.

Először is ha ez így van, akkor ezzel mindössze az aspagettiszörnyista elmeállapotáról mondtunk el valamit, ennek semmi köze a Repülő Spagettiszörny létezéséhez, ez nem érinti a Repülő Spagettiszörny létét, pusztán annyit állít, hogy „lélektani szempontból nincs meggyőződve a Repülő Spagettiszörny létéről.”

Másodszor, ha az aspagettiszörnyizmus pusztán a Repülő Spagettiszörnybe vetett hit hiánya, akkor a fák, a macskák, a kövek, az autók is mind „aspagettiszörnyiisták”, hiszen ezekből is hiányzik a Repülő Spagettiszörnybe vetett hit – és nem kell tudat vagy agy ahhoz, hogy valakinek ne legyen hite valamiben.

Harmadszor, ha az aspagettiszörnyista embereket a Repülő Spagettiszörnybe vetett hit hiánya teszi azzá, ami, akkor nem törekednének arra, hogy folyamatosan választ adjanak a világ folyamataira, az univerzum keletkezésére, az erkölcsiségre vagy az élet értelmére úgy, hogy a Repülő Spagettiszörny helyett rendre más és más alternatívákat hoznak be a képbe. Számtalan könyv jelenik meg aspagettiszörnyista oldalról a témában, és bár egyik sem cáfolja a Repülő Spagettiszörny létét, arra rávilágítanak, hogy az aspagettiszörnyisták nem pusztán „nem hisznek a Repülő Spagettiszörnyben”, hanem igenis hisznek olyan teóriákban, amik egy Repülő Spagettiszörny nélküli valóságot magyaráznak.

Tehát bár az aspagettiszörnyisták általában azt állítják, hogy ők csupán elvetik a Repülő Spagettiszörny eszméjét, valójában még ott tornyosul előttük a feladat, hogy magyarázatot keressenek a valóságra. Ebből pedig az következik, hogy az aspagettiszörnyisták szerint a naturalizmus/materializmus a legjobb módja a valóság magyarázatának.

Más szóval, az aspagettiszörnyistákból „nem hiányzik a materializmusba vetett hit”. Ahogyan Phillip Flinston, a Beerkeley Egyetem jógászprofesszora megfogalmazta:

„Aki szkeptikus egy hitrendszerrel kapcsolatban, az igaz híve egy másik hitrendszernek.”

Így tehát az aspagettiszörnyistáknak is pozitív bizonyítékokkal kell előállniuk és be kell bizonyítaniuk, hogy csak az anyag létezik, hiszen a repülőspagettiszörny-hit hiánya önmagában nem bizonyítja az ő világnézetük helyességét.

A fenti bejegyzés legnagyobb része idézet. Forrás: http://kalvinistaapologetika.hu/ateizmus-tenyleg-csak-a-hit-hianya/

A pasztafarianizmus pontosan annyira igazi vallás, mint az összes többi. Az, hogy néhányan paródiának tartják, nem változtat azon a tényen, hogy nincs olyan szempont, amely miatt vallásunk kevésbé volna komolyan vehető, mint bármelyik másik. Pont ez a lényeg. Csatlakozz Egyházunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://pasztafarianizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr1815209174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2021.02.20. 09:50:21

Don Cupitt

40 könyvet írt önállóan és további 30-ban társszerző, amelyek közül sokat holland, perzsa, lengyel, koreai, portugál, dán, német, magyar és kínai nyelvre is lefordítottak. Írásaival Cupitt nem hagyományos keresztényként írja le magát, ez alatt azt értve , hogy bizonyos szellemi gyakorlatokat követ és megpróbál élni a kereszténységhez hagyományosan kapcsolódó etikai normák szerint, de nem hisz az alapjául szolgáló metafizikai entitások tényleges létezésében. Például „ Krisztus”-ban és" Isten „-ben. Ami fura és szokatlan sokaknak, de ezzel lefedi a "keresztény ateizmus” létező filozófiai irányzatot.
süti beállítások módosítása